ru
ĢIMENEI UN DRAUGIEM

Pirmajās nedēļās pēc tam, kad Jūsu radiniekam vai draugam ir bijis infarkts, Jūs varat piedzīvot mulsinošas emocijas. Tās var būt bažas, mīlestība, skumjas, dusmas, vilšanās, vainas sajūta un citas. Labākais veids, kā tikt galā ar šādām sajūtām, ir uzzināt vairāk par notiekošo.

Zināšanas nomierina

Katrs gadījums ir atšķirīgs, tāpēc, ja Jūsu tuviniekam nav iebildumu, runājiet ar viņa ārstu vai medmāsu. Izlasiet visu informāciju, kuru mediķi ir snieguši saistībā ar saslimšanu un ārstēšanu. Faktu pārzināšana var būt ļoti nomierinoša. Tā palīdzēs Jums saprast, kas ir sagaidāms atveseļošanās gaitā.

Lielākajā daļā kardiorehabilitācijas programmu ārsti priecājas par to, ka pacientam līdzi nāk radinieki vai dzīvesbiedri. Šīs programmas ir paredzētas, lai palīdzētu Jums pārvarēt sarežģīto periodu un informētu, cik daudz Jūs varat darīt sava tuvinieka atbalstam.

Atbalsts ir svarīgs

Ģimene un draugi var sniegt vislabāko atbalstu! Piedāvājiet palīdzību, nepārņemot situāciju savās rokās un izvērtējot, ko tuvinieks spēj paveikt pats. Neatkarības saglabāšana pēc infarkta ir būtiska atveseļošanās procesa sastāvdaļa.

Mainiet dzīvesveidu kopā

Jūsu tuvinieks ir saņēmis ieteikumus veikt izmaiņas savā dzīvesveidā. Lielākajai daļai cilvēku, kuriem ir bijis infarkts, ir koronārā sirds slimība. Tā ir kardiovaskulārās saslimšanas forma, kas ir veicinājusi aterosklerozes procesu līdz pat brīdim, kad noticis infarkts. Riska faktori ir: paaugstināts asinsspiediens, paaugstināts holesterīna līmenis asinīs, smēķēšana un liekais svars.

Lūk, ko Jūs varat darīt kopā:

Doties pastaigās, braukt ar velosipēdiem, nūjot.

Doties uz tirgu pēc svaigiem produktiem un gatavot mājās veselīgu sabalansētu maltīti.

Mudināt doties pie ārsta, kad nepieciešams, kā arī uzmundrināt viens otru dzīvespriekam un dzīves baudīšanai.

Mērīt asinsspiedienu regulāri.

Rūpes par sevi

Jums ir jāatceras ne tikai par atbalstu savam tuviniekam, bet jāpievērš uzmanība arī sev. Ēdiet veselīgi, kustieties, sabalansējiet darbu ar atpūtu, guliet vismaz 7 stundas diennaktī, atmetiet smēķēšanu, ja Jums ir tāds netikums, un atcerieties sevi iepriecināt.

Uzzini vairāk par atveseļošanos pēc infarkta šeit!

X