ru

Nūjošana sadedzina taukus un stiprina sirdi!

Gluži kā parasta pastaiga arī nūjošana ir piemērota ikvienam neatkarīgi no vecuma un fiziskās sagatavotības, turklāt šī ir aktivitāte, ko kardiologi iesaka kā labu sirds treniņu arī pacientiem pēc infarkta un citām nopietnām sirds asinsvadu saslimšanām. Tā kā nūjošana tiek veikta svaigā gaisā, tas ir lielisks veids kā uzlabot savu veselību un garastāvokli, atslābināties no ikdienas stresa kā arī pavadīt laiku kopā ar ģimeni un draugiem.

Labumi ko sniedz nūjošana ir:

  • Samazina sirds slimību risku, jo nūjojot tiek uzlabota asins cirkulācija un samazināts asinsspiediens
  • Samazina LDL (slikto) un palielina HDL (labo) holesterīna līmeni
  • Efektīvs novājēšanas līdzeklis
  • Sadedzina līdz pat 46% vairāk kalorijas nekā parasta pastaiga
  • Tā nodarbina augšējo un apakšējo ķermeņa daļu vienlaicīgi
  • Nodarbina 600 muskuļus, kas ir 90% no visas ķermeņa muskulatūras
  • Saaudzē locītavas- tās tiek noslogotas par 30% mazāk nekā parastā soļošanā
  • Uzlabo organisma apgādi ar skābekli
  • Veicina veselīgu miegu
  • Tā samazina stresu un veicina laimes hormona oksitocīna veidošanos organismā
  • Nūjošana ir labas zāles pret galvassāpēm, ko izraisījusi ilgstoša sēdēšana
  • Mazina depresiju un veicina vispārēju labsajūtu
  • Palīdz osteoporozes, astmas un otrā tipa diabēta slimniekiem, kā arī palīdz šo slimību profilaksei
  • Nūjošana ir ieteicama pie kakla, plecu un muguras problēmām
  • Palielina D vitamīna līmeni
  • Palielina enerģijas līmeni un stiprina imunitāti

Ilustratīvo foto avots ir Flickr.com, saskaņā ar Creative commons licenci.
Foto autors: Dominique Levesque

LV-0179-05-17-CV

Uzzini vairāk par atveseļošanos pēc infarkta šeit!

X