ru

Kā izvairīties no atkārtota infarkta un stiprināt sirdi?

Kardiologu ieteikumi, kas būtiski samazina atkārtota infarkta iespējamību:

  • Atmetiet smēķēšanu – tās ietekmē paātrinās sirdsdarbība, paaugstinās asinsspiediens un tiek bojātas artēriju sieniņas, kā arī smēķēšana ievērojami kavē organisma atveseļošanos.
  • Samaziniet lieko svaru – liekais svars un aptaukošanas visbiežāk veicina arī asinsspiediena, holesterīna un cukura līmeņa paaugstināšanos.
  • Ēdiet veselīgi – kardiologi iesaka daudz dārzeņu un augļu vismaz 400 gramus dienā, pilngraudu produktus, lēcas, pupiņas un citus pākšaugus. Samaziniet uzturā sāls patēriņu līdz pieciem gramiem dienā! Izvairieties uzturā lietot pusfabrikātus un rūpnieciski ražotus gaļas izstrādājumus, un neēdiet produktus, kas satur transtaukskābes.
  • Vairāk kustieties – staigājiet, brauciet ar velosipēdu, nūjojiet, ziemā slēpojiet, kāpiet pa kāpnēm, skrieniet lēnā tempā vismaz 30 minūtes dienā!
  • Izvairieties no stresa – tas veicina neveselīgu ēšanu, smēķēšanu, pārmērīgu alkohola patēriņu, mazkustīgumu, miega traucējumus. Stresa ietekmi var mazināt ar regulārām fiziskām aktivitātēm, veselīgu uzturu un atpūtas režīmu.

Pagatavošana:

1. Gurķi sarīvē vai sagriež smalkos salmiņos.

2. Sīpolu, ķiploku, redīsus un zaļumus sasmalcina.

3. Sajauc visas zupas sastāvdaļas, pievieno garšvielas. Pasniedz aukstu.

Ilustratīvo foto avots ir Unsplash.com, saskaņā ar Creative commons licenci.
Foto autors: Kristina Litvjak

LV-0218-08-2017-CV

Uzzini vairāk par atveseļošanos pēc infarkta šeit!

X